معافیت دائم چیست؟
نوشته شده توسط : nezam

معافیت از سربازی چیست ؟از جمله راه های دوری از خدمت معافیت ها هستند. در سال های اخیر بر اساس قوانین نظام وظیفه فرد باید شرایط خاص و متفاوت با دیگران داشته باشد . در شرایط و موارد خاص مشمولین خدمت سربازی می‌توانند از سربازی معاف شوند . افرادی که دچار مصدومیت یا نارسایی‌ های بدنی یا برخی شرایط اجتماعی هستند از خدمت معاف می‌شوند. معافیت های خدمت وظیفه عمومی به دو دسته  تقسیم می شوند.عزیزان همراه در این مقاله میخواهیم در خصوص 

معافیت موقت پزشکی و معافیت دائم پزشکی

تفاوت معافیت دائم و معافیت موقت پزشکی سربازی

معافیت پزشکی برخی از بیماری ها

 

برای شما عزیزان مطالبی بنویسیم و امیدوار هستیم که این مطالب مورد توجه و رضایت همگی شما همراهان باشد در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با مشاوران مرکز سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه  "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 



معافیت موقت پزشکی و معافیت دائم پزشکی

افرادی که دچار معافیت پزشکی باشند از آموزش ، رزم مقدماتی و یا به‌ طور کامل معاف هستند .
ایرانیان خارج از ایران می‌توانند با حضور در نمایندگی‌ های ایران در خارج از کشور درخواست معافیت پزشکی بدهند .
قانون نظام وظیفه ، مشمولان خدمت را از لحاظ وضع مزاجی ، جسمی و روانی به چهار دسته تقسیم می کند .
افرادی که از نظر جسمی و روانی سالم و قادر به انجام خدمت نظام وظیفه هستند .
کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اند . ولی قادر به انجام خدمت در امور غیر رزمی هستند .
افرادی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقتا قادر به انجام خدمت سربازی نیستند .
افرادی که به علت نقص عضو یا بیماری جسمی یا روانی به‌ طور دائم قادر به خدمت نیستند .



 

 

تفاوت معافیت دائم و معافیت موقت پزشکی سربازی

در معافیت دائم افراد با داشتن شرایط کفالت ، ایثارگری یا پزشکی از خدمت معاف می شود . تغییر شرایط وضعیت فرد مانند بهبود بیماری ، ازدواج خواهر و … در استفاده او از معافیت تاثیری ندارد . معافیت موقت پزشکی اهداف مختلفی دارد که در ارتباط مستقیم با وضعیت فرد است . اگر فرد بیمار باشد ، این معافیت برای اقدامات درمانی و بهبود جسمانی فرد در نظر گرفته می شود . تا وضعیت بیماری فرد در یک دوره زمانی معین  مورد بررسی قرار می گیرد .

در معافیت موقت پزشکی افراد دچار نوعی بیماری هستند . به منظور فراهم  نمودن شرایط مناسب برای اشتغال یا ادامه تحصیل و کسب دانش در موضوع رسیدگی به وضعیت پزشکی خود از معافیت موقت استفاده می کند . هدف شورای پزشکی  از این معافیت فراهم نمودن شرایط آسان تر و بهتر است . تا در انجام خدمت وظیفه از تشدید بیماری فرد در دوران مقدس سربازی جلوگیری شود .

 



معافیت پزشکی برخی از بیماری ها

در این اطلاعیه در خصوص نوع معافیت پزشکی برخی از بیماری ها آمده است : مشمولانی که قد آنان کمتر از 145 سانتی متر باشد معاف دائم پزشکی می شوند ، البته در مورد دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر ، قدکمتر از 140 سانتی متر، شامل معافیت دائم پزشکی می شود.
 گفتنی است ؛ چاقی یا لاغری طبیعی که ناشی از بیماری نباشد معافیت نداشته و مشمولان صرفا در صورت چاقی یا لاغری مفرط ناشی از بیماری، معاف از رزم می شوند.
 
این اطلاعیه با تاکید براینکه در معافیت پزشکی چشم، نمره یک چشم ملاک محاسبه است، می افزاید: به مشمولان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و پایین ترکه ضعف بینایی یک چشم آنان بیش از 6 دیوپتر باشد معافیت دائم پزشکی تعلق می گیرد ، همچنین دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر با ضعف بینایی بیش از 8 دیوپتر نیز شامل معافیت دائم پزشکی می شوند.همچنین کسانی که مبتلا به بیماری هیپرئیدروز یعنی تعرق شدید کف دست و پا هستند ، معاف از رزم خواهند شد. همچنین صافی کف پا در صورتی که همراه با دفورمیتی مچ پا باشد، معافیت دائم خواهد داشت، البته دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر معاف از رزم خواهند شد.
 
این اطلاعیه در خصوص برخی از بیماری های شایع اعصاب و روان بیان داشت: مشمولانی که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی ، مبتلا به افسردگی اساسی باشند از خدمت دوره ضرورت معاف دائم می شوند ، همچنین مشمولانی که شش ماه از حمله افسردگی آنان گذشته باشد و اکنون هیچ گونه علائمی نداشته و بهبودی کامل حاصل نموده باشند معاف از رزم خواهند شد.


 



معافیت موقت پزشکی چیست؟

افرادی که به خاطر داشتن بیماری ، به طور موقت قادر به انجام خدمت سربازی نمی باشند . برای درمان ، به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، حداکثر یکسال معافیت موقت پزشکی به آنان تعلق می گیرد . پس از این مهلت ، به مدت یک ماه وقت دارند . مجدد برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی خود به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند .

 

 

معافیت دائم پزشکی چیست؟

افرادی که دچار بیماری، نقص عضو و یا اختلال روانی غیر قابل درمان هستند . به طور دائم ، قادر به خدمت سربازی در امور رزمی یا غیر رزمی نمی باشند ،معافیت دائم پزشکی می گیرند .
 
افراد برای معافیت پزشکی باید پس از فراغت از تحصیل ، اخراج یا ترک تحصیل ، اقدام نمایند . مگر در صورت نقص عضو یا داشتن  بیماری هایی که مدرک تحصیلی در معافیت پزشکی تاثیری ندارد .
 

 

 

 

انواع بیماری ها برای معافیت پزشکی

برخی بیماری ها که در معافیت موقت پزشکی کاربرد دارند . افرادی که قد آنان کمتر از 145 سانتی متر است معاف دائم پزشکی می شوند . دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر ، قد کمتر از 140 ، شامل معافیت دائم پزشکی می شود .
چاقی یا لاغری طبیعی که ناشی از بیماری نباشد معافیت ندارد . افراد معمولا در صورت چاقی یا لاغری شدید ناشی از بیماری ، از رزم معاف می شوند .


 

 منبع:معافیت دائم چیست؟

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی

 

 





:: برچسب‌ها: معافیت دائم چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: